Sikeresen megnyitottuk: Az új Global Parts Center a jövő felé veszi az irányt

A A

Ez év elején az Amazonen-Werke fokozatosan üzembe helyezte új pótalkatrész-központját a Tecklenburg-Leedeni üzemében. Az Amazone több mint 20 évvel ezelőtt építette modern központi pótalkatrészraktárát a Hasbergen-Gasteban található fő üzemegységében. Bár az elmúlt két étvizedben több bővítés és modernizálás is történt, a vállalatcsoport fejlődése és az ezzel együtt folyamatosan növekedő pótalkatrész-mennyiség miatt ez a raktár végérvényesen elérte kapacitása maximumát. Emiatt született döntés egy teljesen új pótalkatrész-logisztikai bázis tervezéséről meglévő épületekben és területen, majd a tervek Tecklenburg-Leedenben történő megvalósításáról.

A növeksző számú küldeményre és az egyre nagyobb raktárkészlet-igényre tekintettel az új logisztikai koncepció célja az volt, hogy nőjön a raktárkapacitás, emellett pedig még gyorsabban és megbízhatóbban lehessen teljesíteni a rendeléseket. Az Amazone ezt nem csupán a legmodernebb raktár- és komissiózási technikával érte el, hanem azzal, hogy befektetett egy teljesen új, a pótalkatrész-logiszitikát hatékonyabbá tevő raktármenedzsment-rendszerbe.

A legfontosabb tényeket Carolin Wiebusch-Rakonjac, az Amazone Global Parts Centers vezetője foglalja össze: „A több mint 42 000 különböző pótalkatrésznek a jövőben jóval nagyobb raktárkapacitás, kb. 11 000 m² csarnok és 9000 m² kültéri terület áll a rendelkezésére. A cikkek több mint a felét egy kb. 27 000 tárolós automatikus kisalkatrészraktár tartalmazza és rendkívül egyszerűen tárolja be és ki. A nagyobb cikkeket és mennyiséget egy újratervezett, 12 500 rácsos tárolóládának helyet adó keskeny folyosós raktárban tároljuk, kézi erővel és a legmodernebb komissiózó targoncákkal dolgozzuk fel, a hosszú és terjedelmes darabok számára pedig tágas terek állnak rendelkezésre. Összességében ez a logisztikai koncepció hosszú távon hatékony folyamatokat tesz lehetővé.”

A legfontosabb újítások közé tartozik, hogy a rendelések többé már nem lineárisan, tehát a raktári hely szerint lépésről lépésre kerülnek feldolgozásra, hanem egy rendelés összes tételének komissiózása párhuzamosan folyik, és a tételek a csomagolóban egyesülnek. Ezzel jelentősen le tudtuk rövidíteni az átfutási időket. A kb. 60 tagú pótalkatrész-logisztikai csapatunk jelenleg akár napi 1000 csomagot is képes szállításra előkészíteni az Amazone ügyfelei számára.

Christian Dreyer és Dr. Justus Dreyer, az Amazone ügyvezetői ezt a legújabb beruházást a pótalkatrész-üzletág szerkezetének ügyfél- és jövőorientált újragondolásának tekinti: „Új Global Parts Center alkatrészközpontjával az Amazone remekül felkészült a fokozódó piaci igényekre. A növelt kapacitásnak, valamint a modern és gyors raktározási és komissiózási folyamatoknak hála ügyfeleink a világ bármely pontján állandó magas szintű szolgáltatásban részesülnek. A Leedenben kialakított telep hatalmas csarnokai és területei emellett kiváló feltételeket kínálnak a raktárkapacitás későbbi bővítéséhez is.”

Az Amazone ügyvezetőit meggyőzte az új raktár- és logisztikai egység. Balró jobbra: Andreas Hemeyer (igazgatósági tag, értékesítés és after sales), Bettina Dreyer, Christian Dreyer és Dr. Justus Dreyer (Amazone ügyvezetők), Carolin Wiebusch-Rakonjac (az Amazone Global Parts Center vezetője), Klaus Dreyer (igazgatósági tag)

Az Amazone ügyvezetőit meggyőzte az új raktár- és logisztikai egység. Balró jobbra: Andreas Hemeyer (igazgatósági tag, értékesítés és after sales), Bettina Dreyer, Christian Dreyer és Dr. Justus Dreyer (Amazone ügyvezetők), Carolin Wiebusch-Rakonjac (az Amazone Global Parts Center vezetője), Klaus Dreyer (igazgatósági tag)

Munkahely „Pick-by-Light” fényalapú komissiózással

Munkahely „Pick-by-Light” fényalapú komissiózással

Az automatikus alkatrészraktárat továbbítástechnikai megoldások kapcsolják össze az áruátvételi, komissiózási és csomagolási munkahelyekkel.

Az automatikus alkatrészraktárat továbbítástechnikai megoldások kapcsolják össze az áruátvételi, komissiózási és csomagolási munkahelyekkel.

A A