Massey Fergusonnal a Hungaroringen!

A A

Az idén 30 éves Hungaroringen tartotta nagyszabású nyíltnapját az Austro Diesel, a

Massey Ferguson kizárólagos hazai importőre. A helyszín ugyan meglepő, azonban ha jobban belegondolunk a Forma-1 és a vörös gyártó közt számos hasonlóságot találunk: prémium technológia, úttörő innováció és élenjáró tervezés.

Szeptember közepén, alig ötven nappal a Formula-1-es verseny után MF traktorok sorakoztak fel a rajtkockákra arra várva, hogy a jelen lévő több mint 300 gazdálkodó vezethesse őket. A Hungaroring célegyenese, éles kanyarjai és széles aszfaltja kiváló lehetőséget biztosított arra, hogy a traktorokból is ki lehessen hozni a maximumot a tesztvezetés alatt.

A rendezvény adott otthont a vadonatúj MF 7700-as széria premierjének, amelyből a legnagyobb 280 LE-s MF 7726-ot próbálhatták ki a látogatók a versenypályán. A modellcsalád az MF 7600-ast váltja kétféle motorral – 6.6 l, 7.4 l-, három elérhető Dyna hajtóművel, és kimagasló robosztussággal a hazai körülményekre (3 m-es tengelytáv, megfelelő önsúly). A másik traktorérdekesség az aszfaltcsíkon egy háromhengeres 100 LE-s MF 5610 –es volt, amelyről sokan csak a vezetés után tudták meg, hogy nem négyhengeres. Az ereje, nyomatéka és rugalmassága nagy köbcentis 4 hengeresekre emlékeztette a vezetőket.

A nyíltnapon a teljes MF paletta képviselte magát 76-tól egészen 400 LE teljesítményig. Speciálisan kialakított területen több traktort „munka közben” is meg lehetett próbálni. Egy 90 LE-s MF 5609-es erőgép homlokrakodóval volt felszerelve és raklap, valamint gumiabroncs mozgatási feladatok közben lehetett megbizonyosodni az egyedülálló MF homlokrakodó joystick kezelhetőségéről. Az ültetvénytraktorral gazdálkodók számára egy MF 3640 –es 84 LE-s traktor állt rendelkezésre, amellyel szőlősort imitálva lehetett manőverezni. A harmadik mozgó erőgép pedig egy négyhengeres 4.4 l-es MF 5613 volt, amellyel meg lehetett próbálni az AutoDrive funkciót. Itt beállíthatjuk az alsó és felső fordulatszámot, ahol kapcsoljon a hajtómű, így gyakorlatilag automata váltót közúti használatban. Szántóföldön a főcsoporton belüli fokozatok esetében automatikus a kapcsolás.

A legnagyobb MF széria, az MF 8700-as 400 LE-vel képviselte magát a rendezvényen 2 cm-es pontosságú automata kormányzás jelvétellel. Itt a zászlóshajó egy előre kijelölt és a rendszernek megmutatott nyomvonalon tartotta a kétcentit tökéletes, szűk táblavégi fordulókkal.

Az Austro Diesel a felsorolt mozgó és pályán vezethető gépekkel együtt összesen 14 gépet hozott a Hungaroringre, annak érdekében, hogy a gazdálkodók minden modellcsaládját megtekinthessék az MF-nek. A Forma-1 és a Massey Ferguson között sok a hasonlóság azonban egy dologról csak álmodozhatnak a versenypilóták, amit az MF nyújt – ez pedig a fülke kényelme. A traktorkabinok olyan munkakörnyezetet teremtenek, amelyek napi sokórás munkavégzést is fáradságmentessé tesznek.

Alább található egy videó a Hungaroring rendezvényről:

A A