Komplex, többlépcsős edukációs programsorozatot indít a Lidl a hazai termelőkért

A A

A hazai termelők támogatására és beszállítói partnerkörének további bővítésére a Lidl Magyarország ’Lidl Akadémia Plusz’ néven komplex edukációs programot indít. A képzés középpontjában a leendő partnerek fejlesztése áll, ahol a programba becsatlakozó piaci szereplők nemcsak a szektorra koncentráló szakmai előadásokon és fórumokon vehetnek részt, hanem a képzés részeként a piacon egyedülálló beszállítói kézikönyvet is kézhez kapnak.

Az áruházlánc számára mindig is fontosak voltak a hazai értékek, ezért 2013-ban elindította a „Lidl a magyar beszállítókért” programot azzal a céllal, hogy növelje kínálatában a magas minőségű magyar termékek arányát, támogatva ezzel a hazai vállalkozásokat a magyarországi és a külpiacokon való megjelenésben egyaránt. A Lidl hosszú évek óta azon dolgozik, hogy felkutassa a legkiválóbb magyar termelőket, beszállítókat és hosszútávú partnerséget alakítson ki velük. Ezért a program keretében 2016-ban útjára indította a Lidl Akadémia eseménysorozatot, melyen közel 500 hazai vállalkozás képviselője vett részt és ismerkedett meg a Lidl által kínált lehetőségekről saját termékükre vonatkozólag. A program és a rendezvénysorozat sikerességének köszönhetően számos új üzleti kapcsolat jött létre, így az áruházlánc ma már több mint 490 hazai beszállítóval dolgozik együtt és az áruházak polcain közel 60%-os a magyar termékek aránya.

A most útjára indított Lidl Akadémia Plusz a „Lidl a magyar beszállítókért” program részeként egy olyan komplex szolgáltatást nyújtó többlépcsős edukációs program, ahol a beszállítói partnerek közel egy év alatt négy, a friss árucsoportok egyes termékköreire – úgy, mint a hús és húskészítmények, pékáruk és sütőipari termékek, tej és tejtermékek, valamint zöldség-gyümölcs – fókuszáló szakmai előadásokon vehetnek részt és személyesen egyeztethetnek a piac képviselőivel, tehetik fel kérdéseiket az őket érintő és érdeklő témákban. A program újdonsága az a közel 80 oldalas, gyakorlati szempontok alapján készült átfogó szakmai kiadvány, azaz a Lidl beszállítói kézikönyv, amely abban nyújt segítséget a leendő partner számára, hogyan válhat egy országos lefedettséggel rendelkező áruházlánc partnerévé. Kitér a termékajánlatra, az árazásra, az adminisztratív teendőkre, de akár a hatékonyság növelésére is. Mindezeken felül a heti rendszerességgel megjelenő hírlevélben a friss áruk piacát érintő aktuális kérdésekről is elsőkézből tájékozódhatnak, hogy az így szerzett tudás és támogatás révén minél értékesebb és felkészültebb beszállítói legyenek az áruházlánc számára.

„Úgy gondoljuk, hogy a hazai termelők számára az egyik legjobb stratégiai együttműködési lehetőség, ha a jelenleg 185 áruházat magában foglaló országos lefedettséggel rendelkező Lidl áruházlánc beszállítóinak mondhatják magukat, hiszen a hosszútávú kapcsolat stabil bevételi forrást és folyamatos fejlődési lehetőséget biztosít számukra. A Lidl Akadémia Plusz olyan többlépcsős edukációs platform, ahol a magyar kis- és középvállalatoknak lehetősége adódik arra, hogy megszerezzék az ehhez szükséges megfelelő tudást és kapcsolatrendszert. Célunk, hogy a hazai kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként támogassuk a magyar beszállítókat és elősegítsük a hazai élelmiszeripar önellátásának képességét.” – mondta Tőzsér Judit a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

——————————

Lidl Magyarországról

Az 1930-as években, Németországban alapított Lidl hazánk egyik legdinamikusabban fejlődő élelmiszerlánca. A Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma pedig már 185 áruházzal van jelen hazánkban, és több mint 7000 munkavállalót foglalkoztat. A vállalat 2004-es magyarországi piacra lépése óta töretlenül fejlődik: nem csak a diszkont szegmensben ért el vezető szerepet, de forgalmát tekintve az élelmiszer kiskereskedelmi láncok között is a legdinamikusabb növekedést tudhatja magáénak.

A vállalat emellett különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra, a magyar gazdaság támogatásának és fejlesztésének jegyében, ennek köszönhetően termékeinek közel 60 százalékát magyar beszállítóktól szerzi be.

A A