Talajművelő újdonságok!

A A

balmaz1

BALMAZ TERRA AGRONOM VX-4.2 NEHÉZTÁRCSA

Már a nevében is benne van, hogy az agronómiai követelmények figyelembevételével jött létre az egyedi gépkialakítás. Régi probléma a tárcsáknál, hogy a tagok találkozásánál átvágatlan sáv marad. Ezt sokszor egy köztes kultivátor kapával szokták megművelni, ami nem a legjobb megoldás. A V-nehéztárcsák rendszeres gondja a vonóerő irányának állandó változása a talajállapot és a munkamélység függvényében. A vonórúdat pedig egyik gazda sem igazgatja szívesen, s ez így oldalazáshoz, többlet gázolajfogyasztáshoz vezet minden esetben.

Fenti gondokat küszöböltük ki az Agronom nehéztárcsa kialakításával. Ennek lényege, hogy létrehoztunk egy teljes munkaszélességben egyenletesen dolgozó középső tárcsatagot. Ez biztosítja az egyforma, egyenletes átvágást, ami tarlóhántásnál és alapművelés elmunkálásoknál egyaránt fontos. A mellső és hátsó tagok szinkronban állíthatók, munkájuk jól harmonizál a főtaggal. A gép robosztus kivitele az eddigi Balmaz tárcsákéval megegyező, mind a fajlagos terhelés, mind pedig a megbízható csapágyazás tekintetében. Az üzemi próbák során a tárcsát egy 160 LE-s traktorral üzemeltettük, balmazi kötött talajú kukoricatarlón. Első vásárlónkat az ott végzett munka minősége győzte meg.

balmaz2

 BALMAZ BULL VK-1 VONÓKOCSI

A vonókocsi feladata a lazítási munkafolyamat optimálisabbá és könnyebbé tétele. Az eszköz geometriája a nemzetközi szabványok előírta kapcsolási pontokkal lett kialakítva, így az adott kategória traktorai és függesztett munkagépei (lazító, tárcsa) közé jól illeszthető.

Használatával javul a munkagép stabilitása, és mélységtartása, egyenletesebb a munkasebesség és a felszín; valamint jobb az átlazulási hatásfok, melyek mind kihatással vannak a követő munkaműveletekre. A gép nyugodtabb járása kedvezően hat a vonóerő igényre, és így az üzemanyag fogyasztás alakulására is. Egy 7/9 késes középmélylazító esetében ez 10%-ot is jelenthet, ami a mai gázolaj árak mellett nem elhanyagolandó dolog.

A vonókocsi alkalmazását elsősorban a nagyobb táblaméretű gazdaságok számára ajánljuk, mivel a szerkezeti hosszában megnövekedett gépcsoport kis parcellákon időveszteséggel mozogna.

A vonókocsi beruházása két szezon alatt megtérülhet. Ezen kívül rendkívül fontos üzemi tényező traktoraink függesztő művének, hidraulika rendszerének kímélése, valamint a motor hatékonyságának jobb kihasználása.

MINDKÉT GÉPÚJDONSÁG ESETÉBEN várjuk az érdeklődőket üzemünkben, ahol megtekinthetik azokat. A nyári időszakban lehetőséget biztosítunk – egyeztetés alapján – egy közeli gabonatarlón való kipróbálásra is!

A A